- 6 dollars tamponger -

Jag finner ingen rättvisa i detta.

Under söndagens shopping hittar Sophie ett par converse skor för
endast 5 dollar, hajjar ni? 35 svenska kronor. Jag och Sanne blev
fruktansvärt arga på grabben i butiken när vi inte kunde få samma
erbjudande.

Nu kommer jag till det som gör mig mest irriterad.. Hon får converse
för 5 dollar och jag måste köpa tamponger för 6 dollar. Jag fick en 
känsla av att tamponger börjat kosta en förmögenhet helt plötsligt
i jämförelse till ett par skor. Ja har aldrig tidigare märka av priserna,
jag måste ha levt i någon slags fantasivärld fram tills nu? Kostar det
verkligen så mycket? Eller är det jag som är fattig?


P.s Strejk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0