Disney's Animal Kingdom Park

Jag som trodde att Disney World var en ända stor nöjespark hade fel.
Disney World är som en liten stad om jag kan uttrycka min rätt så.
Disney har en downtowm och flera olika nöjesparker. Jag har besökt
både Magic Kingdom och Animal Kingdom då jag inte ens har kommit
halvvägs. Magic Kingdom är det som jag kallade Disney World innan
jag visste något, där finner vi det stora slottet och alla Prinsessor. Men
allt som man har hört om: alla karusllerna och vattenrutschbanor finner
vi i en annan park. Nu pratar jag för Disney World i Orlando och ingen
annan stans. Något negativt: man måste betala väldig mycket för att
gå in i varje park..

Här är bilder ifrån gårdagen då vi besökte Animal Kingdom.



Har man oturen med sig blir man blötast. Ni vet karusellen Colorado som dom har på
Liseberg när man blir dyngsur om man har otur. Sådan liknande fanns på
Animal Kingdom fast 100 gånger större. Jag blev blötast av 12 personer i samma båt.






Dags att åka på Safari. Känslan var verklig, rätt var det var kopplade jag
bort att vi var på Animal Kingdom och trodde helt plötsligt jag befann mig
mitt ute i Afrikanska savannen.







Parad.




P.s Vi har packat bagaget och åkte från Orlando till Naples, nu bor vi precis vid havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0