- American Church -

Tro det eller ej!
Med inlevelse till tusen sträckte alla upp händerna mot himlen och
bad till gud genom sång. Jag blev lite nervös måste jag erkänna. Tanken
var - ska jag också sträcka upp händerna, måste jag blunda, ska jag titta
ner i marken.

Som det låter, idag följde jag med min värde familj till kyrkan. Att gå 
i kyrkan varje söndag är vanligt för det flesta Amerikanare, idag
skulle jag säga att det var över 100 personer där. Jag undrar hur
många svenskar som går i kyrkan.

Dock såg jag detta mer som en aula med stor scen, TV-skärmar, skön
musik, troende människor och Jesus kors lite här och var. Jag svängde
även med i låtarna.

Jag skulle säga att detta besök till kyrkan var intressant och lite av
en upplevelse.





P.s Jag höll på att somna när prästen läste ur Bibeln. Jag antar att jag inte
är van.


Kommentarer
Postat av: Emma

Okej :) Nja, jag vet inte än..var väl sagt till slutet av augusti lr nått sånt, men vet inte om jag blir kvar så länge, vi får se :P

2010-04-12 @ 12:48:20
URL: http://believeintomorrow.blogg.se/
Postat av: Emma

Jo, fast min familj är brittisk så jag pratar mest engelska :P men använder franskan när jag går och handlar och sånt osv..men den är långt ifrån flytande..men kan ju betydligt mer nu än vad jag lärde mig på gymnasiet :P

2010-04-13 @ 16:26:30
URL: http://believeintomorrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0