Hjälper Martis med franskan

Jag borde bli lärare, inte sant? Här ser ni mitt sätt att lära ut och
få Marta att minnas glosorna på ett lämpligt sätt.
Hon tackar mig väl för nu kan hon alla ;)

Såhär löste jag Martas franska glosor...

ofta - souvent
- tänk: jag går till banken ofta... Suveränt!
mäter - mesurer - tänk: mesen blev sur!
planera - prévoir - tänk: preventivmedel
förutom - saut - tank: förutom, han saut att han var bög.
gå ut - sortir - tänk: du går ut på stan och ser han med en annan tjej
och du blir sotis - sortir ;)
måltid - repas - tänk: du ska göra en måltid, och då behöver du
raps
olja - repas ;)
snabbt - rapide -tänk:  jag fick en snabb idé till min raplåt. Fast du
vänder liksom på det..



P.s Bilden är fett snygg ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0