Aupair - Familj 1 - Lovely

God morgon! igår väntade jag i 2 timmar förväntasfullt på ett samtal ifrån New York.
21:00 kopplades Sona i Familjen sullivans samtal fram tilll mig från kontoret
i USA. För säkerheten kan hon inte ringa mig själv först.

Vi pratade om allt möjligt. Dom Bor som sagt på Long Island 5 min ifrån havet.
Ca 1 timma från NY city. Jag kommer ta hand om deras son Daniel som är 8
månader 5 dagar i veckan. Både Sona & Dan (föräldrarna) är advokater. 

Hemma hos familjen kommer jag få en hel våning för mig själv där jag kan bosätta
mig.

Runt om i grannskapet finns det flera stycken tjejer i min ålder som också
är aupair. Några svenska och även någon ifrån Tyskland.

Dom vill gärna ha med mig i deras familjeaktiviteter så mycket jag vill, men
jag behöver självklart inte. Dom gillar att umgås med familj och vänner och
att resa vilket är ett stort plus.

De fem dagar i veckan jag tar hand om Daniel får jag hitta på vad jag vill.
- Go to New York, manhattan, the Beach.
Sa Sona.

P.s Jag skulle vilja åka dit direkt. Gillar familjen mycket. Idag ska vi höras
vid igen.

Kommentarer
Postat av: Bisse

Så himla glad för din skull Evelina - verkligen lycka till.....

Passar dig som hansken, allt livet kring Amerika!!!

Kram Bisse

2009-10-16 @ 12:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0