Pyssel - Makramè

Min pappas fru äger en egen smyckes butik (BisseBeth) i Strängnäs.
Hon säljer massvis med Pärlor och smycken. Väldigt mysigt butik.



Dags att göra armband! Det finns mycket att välja mellan.

Fullt med pärlor i alla färger. Svart, vitt, lila, blått....

Då var det dags. Bisse ska lära mig och Emma att göra Makramè Armband.
Makramè är en knutteknik som kan bilda massvis med otroligt coola saker.
Bland annat armband.

För att underlätta tjepar man fast ena ändan på border och den andra biter man fast
i munnen.

Det såg hel knasigt ut när alla vi satt och bet på snören.
Plus att jag fick nackspärr.


Men resultaten bliv toppen.

Såhär ser knutarna ut.



P.s Det var inte enkelt.

Kommentarer
Postat av: fanny westin

vad duktig du är ! jag tyckte det var fint (:<3

2009-11-06 @ 16:24:08
URL: http://weestins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0