Tell me more about the U.S.

Igår kom avslöjadet att 11 Januari åker jag till USA.

Så nu tänkte jag berätta lite mer om allt.

Först när jag kommer in till mitt "aupairroom" ser det ut såhär.


16 April blev jag medlem i AuPairCare. Ja det var mycket länge sen.
Jag hade inte planerat att "sega" så mycket med körkortet som jag gjorde.
Planerna för mig var att komma iväg i somras. Och tro mig det hade underlättat
med en hel del.
 

I oktober blev jag godkänd som AuPair på kontoret i USA. Efter att alla pappar,
kopia på passa, körkort, polisregistret och allt skickats in. Det var inte kul
med alla papper kan jag erkänna.

Det var tre familjer som hörde av sig till mig på bara 3 veckor. Och bara den första
samma dag som jag blivit godkänd. I slutänden förstod jag att det är inte så
lätt att hitta en familj just där man ville och tänke sig (Kalifornien).

Familjen jag har matchat med gillar jag väldigt mycket. Nu är det Pittsburgh
och inte LA som gäller. Men att trivas i familjen måste ju ändå betyda
mer. Inte sant? Hade jag inte segat med körkortet hade jag aldrig matchat med
de. Så lite positivt är det.

Familjen har två pojkar, den första på 2 år och den andra på 7 månader.
Mamma Mali är arkitekt så deras hus är nybyggt sedan 2 år tillbaka.
De håller även på att bygga ett "andra" hus vid en sjö. Som en slags sommarstuga.
Pappa Gino äger ett eget byggföretag.

Jag kommer få möjligheter att resa väldigt mycket.

Colorado - Denver
California  - Las Vegas - Las Angeles - Hollywood - San Francisco
- Sonora - San diego - Laguna Beach
Nashville - Tennessee - Mamphis
Florida - Naples
New York - Första tre dagarna (introduktionskurs)
Montana
Virginia
New Orleans

Vart kommer jag resa mer? Det visar sig. Jag kommer självklart
uppdatera på min blogg.

Pittsburgh

Jag trodde att Pittsburg var en liten håla med trähus.. Så fel man kan ha.


Nu är det ungefär två månader kvar i Sverige.
Jag ska försöka njuta av den tiden på bästa sätt
.




P.s Fråga om jag längtar? JAA

Kommentarer
Postat av: PappaS

Jättekul!!! Du måste komma och hälsa på din pappa och berätta allt innan du åker:)

2009-11-02 @ 21:50:36
Postat av: Nina

Hei!:) Jeg reiser (forhåpentligvis) også den 11. januar, men jeg venter fortsatt på at søknadspapirene skal bli godkjent i USA, har gått en uke nå siden STS i Norge sendte inn papirene. Og så må jeg jo finne en familie å matche med da:P



Var det vanskelig for deg å bestemme deg for denne familien, eller kjentes det riktig ut med en gang?:) Er kjempespent på hvordan det går med matchingen min, men håper i alle fall å komme meg avgårde i løpet av januar:)



Lykke til!:)

2009-11-08 @ 20:38:14
URL: http://baresmil.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0