Leksand 2009

Jag trodde det skulle bli tråkigt om jag ska vara ärlig. Jag såg inte
fram emot familjen semestern så mycket. Men jag hade det helt underbart.
Jag vill tillbaka. Jag blev spy färdig när jag kom hem. Jag trivdes fruktansvärt
bra där och hade jätte kul.

Här kommer dagarna försäg

Lördag den 11 Juli:
Denna dag hände det inget speciellt. Vi spelade spel och hade mysigt.
Mamma, Peter Emelie, Tomas, Wilma, Saga och jag var det dag 1.
Men tidigt på morgonen söndag 12 Juli stampar Moster, Kjell och Frida in
i stugan och väcker mig i som fortfarande sov.

Jag och Frida var ute och tog lite bilder den dagen. Och på kvällen
blev det Bio. Baksmällan, vilket var en riktigt rolig film.

Måndag den 13 juli:
Leksand Sommarland blev det för mig och Frida medans de andra var på
olika ställen. Det var jobbiga backar att gå i, men värt de för vi hade grymt
kul. Badvakten var bäst på hela dagen...

Tisdag 14 juli:
Vi for till Rättvik, gick på långa bryggan och åkte Rodel det va grymt kul.

Onsdag 15 juli:
En dag för oss själva. Moster och dom hade åkt hem. Tråkigt tyckte jag.
Men sen livade Viktor upp stämningen lite. Det blev bada och promenad.

Torsdag 16 juli:
Christer, Helen och Anders kom med husvagnen. Så där var vi inte själva
längre. Denna dag gick bland annat åt att shoppa och kolla på sol nedgången.

Fredag igår 17 Juli:
Det blev Leksand Sommarland igen. Men bara med familjen denna gång.
Det var trevlig. Dock brände jag mig på axlarna typiskt.
På kvällen blev det bara mys.

Lördag Idag 18 juli:
Behöver jag ens skriva något? Vi åkte hem och bläää säger jag som
vill vara kvar där.

Bilder kommer i nästa inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0