Lärde mig kassan och fick en utskällning

Vet ni vad som hände idag! jag skulle lära mig kassan för
första gången på praktiken, och jag får en utskällning av en
kärring (måste jag faktisk använda nu), hon va kanske 40 år
och hade en liten flicka på 3 som hon tidigare tappat bort så
vi fick ropa upp henne i högtalaren. Men iaf! jag ska ta betalt för
hennes varor. Flickan håller i ett nagelack som jag inte alls ser,
så jag glömer slå in det. När jag ser nagelacket i flickans hand
fårgar jag om dom skulle ha det, och sen sa jag med jätte snäll
röst till flickan, jag måste scana in den där och pekade på nagelacket.
Mamman blir helt glalen och säger att jag inte ska låta så tjurig
och att jag hade gjort fel, jag blev livrädd, jag kommer knapp ihåg
vad hon sa så chockad blev jag.
Efteråt berättar Pernilla att jag inte
alls gjorde nått fel och att det va hon som var konstig.

Men kul liksom, första gången jag står i kassan och plus att det står
PRAKTIKANT på min bricka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0