mallorca 27 maj till 3 juni

Okej då tar vi det ifrån början. Planet ifrån arlanda var 1 timma
försenat. När vi äntligen var framme i alcudia 1 på natten var
vårat hotellrum inte klar, det var inte kul att höra så sent på
natten när man var trött och grinig. Vi fick iaf bo på ett annat hotell
försata natten som var Sun garen. Där var det trevligt men fruktansvärt
långt ifrån allt.

Dag 1: jag vaknade först av alla pigg som en ärta. Det första jag gör
är att dra upp rullgardinen och hoppas på sol. jag hade läst vädret
innan vi åkte där det lovade regn. Och visst det stämde nästan, jag
såg inte en blå fläck på himlen men regn slapp vi. Vad gjorde vi den
dagen då ja det fanns inte så mycket att göra, vi väntade bara på
att Sunwing skulle ringa (hotellet vi skulle bo på). Klckan 5 ringde dom
och vi fick äntligen komma dit.
   

Jag ska försöka skriva allt kort annars kommer det bli väldigt
mycket att skriva.


dag 2: Vaknade 09.00 och var förberedd på regn och molningt. Det
första jag sa till Emelie när jag vaknade,
- det kommer vara fult väder idag igen.
Hon hoppade ur sängen, drog upp rullgardinen och fick se strålande
väder. Så dag 2 solade vi & jag snorklade även lite.
Förlite solskyddsfaktor hade jag också för röd var jag på kvällen.
   
dag 3: Solig dag, där blev det stranden och Alcudia centrum :)
på kvällen kollade vi på Show.  När vi skulle sova spelade vi kort
och myste med lite godis.
  
dag 4: Molnigt på morgonen men sken upp innan vi ens kommit
utanför dörren. Vi gick och tog ut pengar för en lite tripp till Palma
men blev ej som planerat, det var ju varmt så stranden lockade mer
än att sitta på en buss i 1 timma. kvällen blev lika dom andra, äta mat
kolla på bra shower och spela kort :)
  
dag 5: regnig dag men sken upp på kvällen. Det hände inget
speciellt eftersom vädret var inte så fint.
  hahah x)
dag 6: jätte fint vädet, Blev stranden och vatten gympa. Senare på
dagen var det jätte konstigt väder som kom ifrån ingenstans. hela
strande va full och alla solade & bada. Helt plötsligt började det
regna ifrån ett pyttelitet moln. Men solen sken ju fortfarande så alla
låg kvar. En tant låg med paraply och solade bena :P haha.

Dag 7: Vaknade med sol och packade väskorna för en planerad
båtutflykt. Det var jätte trevligt men blåsta mycket. Det blev en härlig
dag och känndes jobbigt att åka ifrån Alcudia. 20,45 gick bussen
ifrån hotellet till Palma flygplats.

Jag orkar inte ladda upp mer bilder men det kommer väl senare :)

Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0