Bröllopet

God morgon, jag tänkte lägga in lite bilder från gårdagen
och berätta lite.

Efter sermonin i kyrkan gick alla upp till matsalen.Vi
plaserade ut oss på våra platser. Det var bestämda platser
så man satt 8 vid varje bord och borden va döpta efter ett
land. Jag satt vid Thailand ;)

Vid alla bord fanns även ett kuvert, som man sedan skulle
öppna tillsammans, i kuvertet var det en tävling. Man skulle
göra vissa grejer under maten, alla bord hade olika så
ingen visste vad dom andra hade. I vårat kuvert stod det
bland annat.

- Gör vågen efter att någon berättat en historia eller hållt tal.
- Ställ dig upp mitt i maten och fråga brudparet när festen ska börja,
vi kan ju inte bara sitta här och äta.
- När någon berättat något, avbryt och säg, Nej så var de inte alls,
och berätta din påhittade variation.


(Tävlingen gick ut på att samla mest poäng, man fick poäng för
varje sak man gjorde)


Det va riktigt roligt att se vad alla bord hade, för helt plötsigt dök
det upp något konstigt mitt under måltiden. Maten den var
föresten riktgt god, vi fick oxfilè med någon slags potatisgratäng.
Efter maten kom det ett band och spelade, så då blev det dans.


Det var en lyckade kväll men otur med vädret. Det regnade så när
vi skulle ta kort utanför kyskan stod alla med paraply. Som ni kan
se på bilderna ;)






Kommentarer
Postat av: Mona

Tack desamma du :)

2008-08-03 @ 12:33:49
URL: http://monaalsuntfi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0