Familje historia

Nu ska jag berätta en sak. Vissa tycker att min familj är
lite krånglig. Jag har 7 syskon men bara ett riktigt. Det
Är Emelie och jag som har samma mamma och pappa.
hon är två år äldre än mig född 88:a. Sen förddes jag 90.
Våra föräldrar flyttade från varandra när jag var 4 och Emelie
6 år, det funkade inte. ungefär 1 och ett halvt år bodde dom
i en varsin del av uppsala. Pappa träffade en tjej som han
var tillsammans med under den tiden. Hon blev gravid,
och ville behålla barnet, pappa ville inte ha några mer barn
då. Men hon lyssnade inte och behöll det ändå. Och därmed
gjorde dom slut. Ett halvår senare bestämmer sig pappa och
mamma att försöka igen. 1997 gifter de sig. Men allt funkar inte
och de skiljer sig 1999 tror jag det var.

Mamma träffade Peter som är världens bästa plast pappa, jag
är jätte glad att mamma har hittat någon som det funkar så bra
tillsammans med. Pappa hittade även en tjej, de är nu gifta.
Hon heter Elisabeth och har 3 barn sen tidigare. En flicka Lina
som är 10 år, Två äldre killar Robin 20 och Dennis 19år.
Det som är kul här, första gången pappa och bisse skulle
pressentera barnen för varandra visade det sig att den där Robin 
& Dennis kände vi redan (kännt dom så länge jag kan minnas).
Det var ett skäl till att pappa och Bisse flytade ihop rätt fort. Det fick
ett barn tillsammans som är Leo 5 år.

Mamma och Peter har även ett barn tillsammans Wilma min
lilla älskling som fyller 4 år i oktober.

Ronja heter heter min lillasyster, som pappa ex, ex behöll.
Pappa älskar henne lika mycket som alla andra barn men vi
träffas inte så ofta. Hon är 12 år.

För att sammanfatt som jag gör när jag ska förklara säger jag:
1 riktigt syster, 3 plast syskon och  3 halv.

Emelie = Samma mamma och Pappa
Ronja och Leo = Samma Pappa
Wilma = Samma Mamma
Robin, Dennis & Lina = ingifta syskon, som jag känt hela
livet. så jag kallar dom därför mina bröder och lillasyster.
Dom kallar även mig och Emelie för deras systrar.

Har ni hängt med ?

Här är bilder.
  
Leo                         Emelie                           Wilma
  
Robin.                                 Leo, Jag & Lina               Robin & Dennis

Ronja, har ingen bild på denna dator =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0